Kara za fikcyjne promocje
Zgodnie z nieprawomocną decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spółka handlująca urządzeniem paramedycznym, zawyżając wartość sprzedawanego towaru wprowadziła konsumentów w błąd, za co została ukarana zobowiązanie do zapłaty 90 tys. zł.
Spółka zajmuje się sprzedażą urządzenia paramedycznego o nazwie RezonMed i suplementów diety. Swoje produkty oferuje konsumentom przez internet oraz na pokazach, podczas których informowała, że regularna cena aparatu to 7 tys. zł, zaś kupując go w czasie pokazu można było uzyskać rabat do 50%. Tymczasem urządzenie nigdy nie było sprzedawane w tej cenie i nie jest to jego rzeczywista wartość. W ocenie Prezesa UOKiK przedstawiona praktyka wprowadza konsumenta w błąd co do rzeczywistej wartość kupowanego towaru, co więcej konsumenci mogli nabrać błędnego przekonania o szczególnej korzyści wynikającej z podjęcia szybkiej decyzji o zakupie.